Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Shop Rubrieken

Wie een probleem heeft, hoeft niet langer te zoeken

Redactie - 11-10-2020

Eén website om te 'klagen' en te 'zagen'.

Wie zijn beklag wil doen, zal straks makkelijker de weg vinden naar het juiste meldpunt. Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) gaat een einde maken aan “de wirwar”. Zij wil één webpagina ontwikkelen die een overzicht biedt van alle instanties waar je met je probleem terechtkan.

Het gaat dan om alle mogelijke meldpunten en ombudsdiensten, van consumentenbedrog, vuilophaling, abonnementen tot discriminatie. Consumentenorganisatie 'Test Aankoop' is alvast lovend over zo’n doorverwijzingswebsite naar Nederlands model.

In de toekomst zou je dus eenvoudig moeten kunnen te weten komen waar je met je probleem terecht kan. Maar misschien is dat ook een beetje een probleem. Internet is de grootste klaag- en zaagtoog van onze maatschappij geworden. Misschien kan je straks ook dat probleem terugvinden op de website: het probleem van over-democratisering en van azijnpissers die anoniemen staan te roepen aan de zijlijn. Wie weet kan je er zelfs terecht als ze je saus vergeten.

Eva de bleeker Meldpunt voor klachten

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken