Wibra kan geheim recept van winstgevend Action goed gebruiken

Wibra België kwam in de problemen. Concurrent Action doet het daarentegen bijzonder goed.

De vennootschap Action Belgium maakte vorig jaar liefst ruim 14 miljoen euro winst. In 2018 was er bijna 12,8 miljoen euro winst na belastingen.

In 2019 was er 741.834.130 euro omzet. Ook dat was een stijging ten opzichte van 2018.

De onderneming maakt uiteraard melding van de coronacrisis: “Gelet op de aanwezige liquiditeiten, inclusief het gebruik van opneembare kredieten op groepsniveau, welk volledig werdenbenut per jaareinde, en de analyse van de diverse mogelijke scenario’s, waaronder een ‘stress test’, oordeelt het bestuur dat een waardering uitgaande van een situatie ‘in going concern’ nog steeds verantwoord is.”

In 2018 legt topvrouw Judia Elkadi van Action het geheim van de winkel uit in Het Laatste Nieuws.

Een Colgate-tandpasta uit een wel heel exotisch land kan aan een zeer lage prijs verkocht worden. “Ik verzeker je dat die tandpasta dezelfde is als die uit de supermarkt. Wellicht kwam die uit een stocklot. Dat gaat zo: voert een producent vernieuwingen door aan de verpakking, dan blijft hij zitten met een stock oude producten. Die kopen wij op, want de kwaliteit van dat product is nog steeds perfect. Daar doen we controles op.”

Veel klanten komen voor het verrassingseffect. 60% van het assortiment wisselt snel. “Hebben we niet wat ze zoeken, dan gaan ze nog steeds met een volle kar naar huis.” Dat is het geheim. Bij andere winkels ga je met een lege kar naar huis als het product er niet is.

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More