Vlaamse regering verwacht meer van BRUZZ

De Vlaamse Regering heeft het ontwerp van overeenkomst 2021-2025 tussen de Vlaamse Gemeenschap, de Vlaamse Gemeenschapscommissie en de vzw Vlaams-Brusselse Media (VBM, merknaam: BRUZZ) vrijdag goedgekeurd.

De overeenkomst tussen de 3 partijen legt het kader vast waarbinnen de vzw VBM over meerdere jaren zal werken en geeft aan welke beleidsopdrachten de vzw moet vervullen en welke subsidiëring hier tegenover staat.

De overeenkomst gaat uit van een continuïteit in de opdrachten, maar er wordt door de Vlaamse overheid meer verwacht op het vlak van strategische en operationele invulling. Als BRUZZ een slagkrachtig, kwalitatief en relevant mediaplatform voor Brussel en Vlaanderen wil blijven, zal het doelmatig moeten inspelen op de veranderingen in het medialandschap, het constant en snel wijzigende mediagebruik en aansluiting zoeken met nieuwe doelgroepen en technologieën.

BRUZZ is sinds 20 april 2016 het mediamerk van de vzw Vlaams-Brusselse Media. BRUZZ manifesteert zich online, op radio en tv en in print als de referentie voor Brussel.

Als opvolger van Agenda Magazine, Brussel Deze Week, brusselnieuws.be, FM Brussel en tvbrussel, wil BRUZZ snel inspelen op vernieuwend mediagebruik. Niet alleen via eigen kanalen maar ook op externe platformen.

Een paar jaar geleden was er bij VBM een verhouding subsidies (8,5 miljoen euro) en reclame-inkomsten (1-1,5 miljoen euro).

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More