Rode slipjes en mieren zonder gender (foto’s)

VTM onder vuur voor promofoto van een bouwvakker in een rood slipje.

VTM scoort met haar campagne voor ‘Lady Bouwers’, een nieuw programma voor VTM2. Met het programma wil de zender powervrouwen in een mannenberoep in de kijker zetten. Van de 200.000 bouwvakkers zou er slecht 1 procent een vrouw zijn. Als dat geen programma verdient. Om het ding te promoten komt VTM met een foto van een vrouw met een afgezakte broek en een rood slipje.Oei!

 

De azijnzeikers aller landen verenigden zich prompt en balden hun vuisten naar de commerciële zender. “Welke idioot koos voor die foto?” en “waarom moet televisie altijd vertrekken van clichés?”, klonk het. Voor VTM is elke kijker belangrijk om sponsors binnen te halen en ze bood haar verontschuldigingen aan. Hopla, op de knietjes: “Het was nooit de bedoeling om te stereotyperen. Met het beeld verwijzen we met een knipoog en de nodige humor naar het cliché van de bilnaad die bij bouwvakkers vaak te zien is, deze keer met een vrouwelijke touch.”

Goed gevonden toch?

Uitgerekend deze week, krijgen we het nieuws over de eerste genderneutrale mier. Ergens in de jungle van Ecuador heeft een of andere politiek correcte wetenschapper een nieuwe mier ontdekt. Dat was eigenlijk al in 2018, maar het diertje werd deze week beschreven. Normaal verdwijnt dit nieuws als onbelangrijk, maar de Strumigenys ayersthey, zoals de mier heet, is het eerste wezen met een genderneutrale wetenschappelijke naam, dankzij de uitgang ‘they’.

Goed nieuws voor de toekomstige Noahs, zij zullen van elke soort voortaan slechts één exemplaar moeten verzamelen.

Ondertussen staan onze kromme tenen weer recht, en we dachten dat het gepast zou zijn om je bij deze een reeks kalendermeiden aan te bieden. De kans is groot dat die kalenders straks verdwijnen op de brandstapels van de kuisheid.

Nee eerlijk, wat zou een garage zijn zonder een foto van een rode slip boven de werkbank?

1

Image 1 of 10

 

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More