Onderzoek onthult: garagisten zetten hun klanten nooit in ‘t zak

Onthou dat, en vergeet het nooit meer.

Zowat iedereen die een auto bezit heeft al wel eens het gevoel gehad opgelicht te zijn door zijn garagist. Om een voorbeeld te noemen: zo liet ondergetekende onlangs een kleine cosmetische ingreep uitvoeren aan zijn vierwieler. Een ingreep die hoop en al vijf minuten in beslag nam. De factuur die enkele dagen later in de bus viel, vermeldde echter… een uur en twintig minuten. Bij een concessiehouder die 9,25 euro per eenheid van vijf minuten vraagt, telt zoiets snel op. Het heeft dan ook geen haar gescheeld of de pas gerenoveerde showroom was opnieuw aan een opknapbeurt toe.

Nog zo’n klassieker: je brengt je auto binnen voor een onderhoudsbeurt en er zijn allerlei zaken vervangen die je niet gevraagd hebt.

Fixter, een overkoepelende organisatie voor Britse garagisten, heeft nu een groot onderzoek gedaan bij hun aangesloten garagehouders. Wat blijkt? Ze zetten hun klanten nooit in het zak. Vijfenzeventig procent van het cliënteel beschuldigt de monteurs wél onterecht van allerlei gefoefel. Straffer nog: twaalf procent van de ondervraagde garagisten kreeg al eens een geheel onterechte muilpeer van zo’n valselijk beschuldigende klant.

Waarom die klanten dat doen? Om de factuur niet te moeten betalen, natuurlijk.

Soit, deze beelden zullen dan wel sterk gemanipuleerd zijn.

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More