Met dit trainingsschema van de Air Force Special Ops wordt u zo sterk als een elitesoldaat

We wisten al lang dat het Amerikaans leger een reputatie heeft om tengere, zwakke doetjes te transformeren in gespierde moordmachines waar u best niet al te veel ruzie mee zoekt.

Als u dacht dat het uitputtende trainingsprogramma van een Navy Seal of US Army Ranger al indrukwekkend was, dan moet u eens een kijkje nemen naar dat van de de Air Force Special Ops.  Mannen die onderdeel uitmaken van de Amerikaanse luchtmacht beulen zichzelf af, van zes uur in de ochtend tot vier uur in de middag. Dit vijf dagen per week en 730 dagen lang.

Het spreekt dan ook voor zich dat tijdens deze periode maar liefst 75% het einde niet haalt. Voormalig Master Sergeant van de Air Force Charles Harper Hannigan en Brad Borland, bodybuilder en voormalig elitesoldaat, hebben samen een trainingsprogramma samengesteld dat volledig geïnspireerd is op de elite fitness van de Air Force Special Ops. Ideaal om uw limieten eens uit te testen.

Dit programma bestaat uit drie rondes voor beginners en naarmate u vorderingen maakt, kan u dit verhogen tot zes. Voorwaarde nummer één is dat u nooit mag opgeven en moet blijven doorgaan tot het gaatje. Hetzelfde geldt voor de frequentie per oefening. Begin met tien en probeer op te bouwen naar twintig.

1. Dynamische warming-up

* Jumping Jacks
* Prisoner Squats
* Bicycle Crunches
* Knieheffen

2. Krachtcircuit

* Pull-ups
* Burpees
* Push-ups
* Planks (30 tot 60 seconden)
* Box jumps

3. Conditiecircuit

* Sled Push/pull
* Farmer’s Walk
* Battle ropes (begin met 30 seconden)
* Sprint (30 meter)

Laat ons weten of het u overleeft heeft…wij gaan terwijl een lekker terrasje doen.

Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More