Medewerkers Vlaams contactonderzoek moeten NAVO-spellingsalfabet beheersen

De Vlaamse Regering gunde begin mei 2020 een contract voor zeven maanden aan een consortium van callcentra en mutualiteiten om met het coronavirus besmette mensen op te bellen en hun contacten na te gaan. Het coronavirus kan immers doorgegeven worden voordat een patiënt symptomen vertoont. Daarom is het volgens de Vlaamse overheid cruciaal om de contacten van een patiënt op te bellen, zodat die eventueel ook in quarantaine gaan.

Vlaams parlementslid Lise Vandecasteele (PTB-PVDA) stelde hierover een aantal vragen aan bevoegd minister Wouter Beke.

Volgens Beke zijn er sessies rond specifieke topics voor de medewerkers van het call centrum. De minister: “Van tijd tot tijd (een of meerdere keren per maand) worden opfrissingsessies georganiseerd rond diverse topics (bijvoorbeeld rond de diagnose van hoog en laag risico contacten, rond het gebruik van het NAVO-alfabet en het correct spellen van namen en rond de wrap-up codes)”.

Wrap up codes (afrondingscodes), ook bekend als ‘dispositiecodes’ of ‘call codes’, zijn een snelle manier om belangrijke informatie over een interactie samen te vatten. De agenten moeten deze wrap up codes kennen en gebruiken.





Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More