Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Rubrieken

Klant getuigt na ‘Jonagoldman’: ook winkelpersoneel kan dom en onbeschoft zijn

Thierry Debels - 23-01-2021

De winkelbedienden zouden het beu zijn. Er zijn klanten zoals de ‘Jonagoldman’ met extreem korte lontjes, de klanten zonder mondmasker of winkelkar en de dagelijkse verbale agressie.

Een rondvraag in Vlaamse supermarkten door Mediahuis leert dat het incident met ‘Jonagoldman’ symbool zou staan voor de verruwing. Een winkelbediende: “Corona brengt het allerslechtste in de mens naar boven. En wij zijn altijd de pispaal.”

Dat is frappant. Gisteren kregen we op de redactie immers het verhaal binnen van een klant die boodschappen deed in een winkel uit dezelfde keten als de ‘Jonagoldman’. Het ging voor alle duidelijkheid wel om een ander filiaal.

De boze klant: “Ik was aan het winkelen in dat filiaal. Het was behoorlijk druk. Niet extreem druk aangezien er nog winkelkarren beschikbaar waren, maar iedereen weet dat dergelijke winkels een vrij nauwe doorgang hebben voor de klanten.” Het viel onze klant die vrijdag wel op dat de schappen en koeltogen behoorlijk leeg waren en dat er veel voedingswaren in de gangen waren opgestapeld wat de passage van de klanten niet vergemakkelijkte.

Aan de koeltoog met vissalades, garnalen en gerookte zalm wilde onze klant een verpakking maatjes nemen. “Plots kwam een jonge winkelbediende met een doos aangestormd en werd ik weggejaagd. Hij moest en zou die doos onmiddellijk leegmaken en in de koeltoog van de winkel zetten.”

Onze klant vertelt dat het nemen van een verpakking maatjes maar enkele seconden zou duren en dat hij de deur van die koeltoog al in zijn handen had. De boze klant: “Ik vroeg de winkelbediende of de beleefdheidsregels nog gelden tijdens de coronacrisis en of de klant eigenlijk nog voorrang heeft.” Bovendien kwam die winkelbediende wel heel dicht bij onze verbaasde, maar correct gemaskerde klant.

De verbouwereerde klant vertelt ons dat de winkelbediende hem aankeek alsof hij het in Keulen hoorde donderen. Uiteindelijk kon onze verbaasd klant zijn maatjes wel nemen en begreep die jonge winkelbediende dat het toch verstandiger was om de klant - die volgens die winkelketen toch koning zou zijn - zijn handeling te laten uitvoeren.

Aldi Colruyt Delhaize Jonagoldman

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken