Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Shop Rubrieken

Is de nieuwe Low Rider S de coolste Harley ooit?

Thierry Sarasyn - 04-10-2019

Met de nieuwe Low Rider S brengt Harley-Davidson een echte Bad Ass motorfiets. De mannen uit Milwaukee grijpen met de lage en lange bouw terug naar een klassieker uit de jaren tachtig. Deze S-versie beschikt echter over een pak troeven die zijn voorgangers ontbeerden.

De Low Rider S is – gelukkig maar – meer dan een showbike. De nieuwste Harley rijdt ook bijzonder goed. Met dank aan een uitgekiend rijwielgedeelte. De Harley-Davidson Softail frames zijn bekend omdat ze de indruk bieden dat de motor geen achterschokbreker heeft, terwijl er in werkelijkheid een bijna onzichtbaar centraal veerelement met het frame verbonden is. De nieuwe Low Rider S maakt gebruik van dit beproefd concept en zowel uiterlijk als op het vlak van rijeigenschappen is dit een gouden zet geweest.

Met een cilinderinhoud van 1868 cc heeft de nieuwe twin uit Milwaukee een gi-gan-tische krachtbron. De dikke tweecilinder produceert een indrukwekkend geroffel en een al even imposant koppel van maar liefst 165 Nm.  Het merendeel van die koppelberg is al aanwezig bij amper 1.500 opm. Dat wil zeggen dat je erg schakellui met de Low Rider S kunt rijden. Meer zelfs het doet er amper toe in welke versnelling je rijdt, de nieuwe Harley heeft overal kracht op overschot. Dit is dus een pure power cruiser: je rijdt er rustig mee, maar weet dat het altijd veel harder kan.

Harley heeft een rijke geschiedenis met cool ogende cruisers. Het is de verdienste van de mannen uit Milwaukee dat ze de klassieke stijl weten de combineren met moderne technologie. De motor lijkt weggeplukt uit de eighties, maar heeft wel een injectie gevoed blok dat voldoet aan de milieunormen en ABS gestuurde remmen die de power-cruiser accuraat vertragen.

De Low Rider S is een coole motorfiets om mee te rijden. Het blok wil niks liever dan accelereren, het chassis is stabiel en de wendbaarheid uitstekend voor een motor van ruim 300 kg. Het rijplezier kan echter niet gedeeld worden. De Low Rider S is immers in zijn standaarduitvoering uitgerust met een solo zadel. Al kan dat voor toekomstige eigenaars ook als een pluspunt aanzien worden.

De Low Rider S is een coole motorfiets om mee te rijden. Het blok wil niks liever dan accelereren, het chassis is stabiel en de wendbaarheid uitstekend voor een motor van ruim 300 kg. Het rijplezier kan echter niet gedeeld worden. De Low Rider S is immers in zijn standaarduitvoering uitgerust met een solo zadel. Al kan dat voor toekomstige eigenaars ook als een pluspunt aanzien worden.

Harley-Davidson heeft alle belangrijke kenmerken van een powercruiser perfect weten in te passen in de nieuwe Low Rider S. Het blok is soepel en krachtig, het rijwielgedeelte is op niveau en de stijl is tijdloos. Nog van dat!

 

Technische gegevens

Motor: Luchtgekoelde 1868 cc twin

Koppel: 162 Nm

Topsnelheid: +/- 185 km per uur

Rijklaar gewicht: 308 kg

Zadelhoogte: 673 mm

Prijs: 19.990 euro.

Harley-davidson

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken