Inzet 5 corona-influencers door Weyts kost 30.000 euro

Sinds eind oktober van vorig jaar schakelt de Vlaamse Regering influencers in om jongeren van het belang van coronamaatregelen te overtuigen en dan meer bepaald om een mondmasker te dragen. De campagne is een initiatief van het departement Onderwijs.

Voor de influencercontentcampagne werkt Onderwijs Vlaanderen met vijf influencers. Deze zijn volgens minister Weyts geselecteerd op basis van hun betrokkenheid en interesse in het thema van de campagne.

Weys: “Ze bieden meerdere posts aan op verschillende kanalen om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Sommige van deze influencers zitten zelf nog in het middelbaar waardoor ze dit ook uit de eerste hand beleven.”

Ze werkten actief mee aan de communicatiecampagne van Onderwijs Vlaanderen door het posten van minstens 1 Instagram Story waarvan één frame met een link naar de website van Onderwijs Vlaanderen. Ook wordt er een Instagram livesessie gehouden rond het thema en één TikTok video waarbij de door Onderwijs Vlaanderen aangereikte # wordt gebruikt (#coronderwijs en #gemaskerdescholieren).

Voor influencerscontentcampagne worden verschillende kanalen ingezet: influencerskanalen (Instagram, TikTok, YouTube, Snapchat), kanalen Onderwijs Vlaanderen (website, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram), en sociale mediakanalen van de verschillende partners.

In totaal werd 30.000 euro voorzien voor deze campagne. Weyts: “Dit bedrag gaat onder meer naar het werven van de influencers en het inzetten van online advertering op verschillende kanalen waar de jongeren aanwezig zijn (TikTok, Snapchat, Instagram, YouTube).” Minister Weyts gaf de informatie als antwoord op een schriftelijke vraag in het parlement.


Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More