Huis gemaakt: als zelfs de schoenen van Dina interessanter zijn dan de kandidaten

Ik heb gisteren een stukje gezien (pun intended) van het nieuwe programma Huis gemaakt op VTM. Het programma wordt gepresenteerd door Dina voor wie ik een boontje heb. Dat boontje was evenwel niet groot genoeg om de ergernis over de twintigers te verdringen.

Ik heb er maar zes (van de 18) gezien. Uit beleefdheid noem ik ook geen namen, maar om weken op deze oninteressante twintigers te turen is geen straf, maar een marteling. Ik kan wel meegeven dat het bouwvallige huis – dat eigenlijk afgebroken zou moeten worden – niet in West-Vlaanderen ligt.

Ik geef toe dat dit niet de bedoeling is van het programma. Het is immers een soort verbouwprogramma met een weeffout: er is immers maar 1 huis te winnen. Eerlijk zou geweest zijn om 3 huizen weg te schenken. Budgettair kan dat toch geen probleem zijn voor DPG Media.

Ik kijk al eens graag naar Help, mijn man is een klusser! Daar is het stramien steevast als volgt: een man en een vrouw hebben een huis dat gerenoveerd moet worden. De man (altijd) begint met veel entousiasme aan het project, maar valt midden de werken stil. De vrouw moet dan leven in een huis zonder verwarming of badkamer en wil verhuizen. Het is altijd hetzelfde, maar het blijft leuke tv.

VTM wil natuurlijk de doelgroep van de twintigers bereiken (interessant voor de reclame tussen de blokken), maar zelfs de uitspraak van Dina dat ze de volgende keer geen schoenen (eigenlijk waren het laarzen) met hakken zal dragen, bevat meer wijsheid dan de quatsch van deze jongens en meisjes. Ze zijn natuurlijk nog jong en ze moeten nog veel leren. Misschien leveren ze over een jaar of twintig (na een relatiebreuk, een mislukte verbouwing en een paar geflopte zakelijke projecten) wel interessante tv op. Vandaag zeker niet.


Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More