Haven van Brussel blundert bij dure reclamecampagne

De Haven van Brussel heeft onlangs een dure reclamecampagne gevoerd om de troeven van de haven te belichten.

De advertentie verscheen onder andere in de kranten van Mediafin. In de Nederlandse versie verscheen de stelling dat vervoer via de weg beter is voor iedereen. De havenuitbater bedoelt uiteraard de waterweg. Anders maken ze daar reclame voor de vrachtwagens en dat kan niet de bedoeling zijn.

Die fout werd vervolgens ontdekt en enkele dagen rechtgezet in een nieuwe reclameboodschap in diezelfde krant. Toen werd wel gesteld dat het om de waterweg gaat.

De Haven van Brussel is een binnenhaven, die toegankelijk is voor schepen tot 4500 ton en duwvaartkonvooien tot 9000 ton. Via het Zeekanaal Brussel-Schelde kunnen zelfs zeeschepen (fluviomaritieme en kustvaarders) de voorhaven bereiken, en via het Kanaal Charleroi-Brussel wordt de doorvoer naar het Waals Gewest verzekerd. Het grootste gedeelte van de haven bevindt zich in de noordelijke uitbreiding van Brussel.

 

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More