Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Shop Rubrieken

Ex-Bud Light-drinker zet biermerk wreed te kakken met gigantisch reclamebord (foto's)

Gert B. - 31-05-2023

Het is al even niet meer een boycott voor Bud Light, maar een ware executie.

Al voor de zesde week op rij tuimelt de verkoop van het legendarische biermerk de dieperik in, als gevolg van hun samenwerking met transgender Dylan Mulvaney. Verdelers over heel Amerika doen er alles aan om hun stock aan de bierdrinkende man (en vrouw) te krijgen, al betekent dat dat ze het biertje haast gratis moeten weggeven.

Eén verdeler uit Alabama heeft zelfs in een minuut durende reclamespotje op de radio zijn frustraties geuit naar AB Inbev toe. Hij beweert dat de verdelers niets afwisten van de samenwerking met Mulvaney en dat ze even boos zijn als de klanten.

Maar het mag allemaal niet baten, het biermerk is stilletjes uitgegroeid tot een grap. Sociale media worden overspoeld door foto's en filmpjes van winkels waar de blikjes nauwelijks worden bekeken, laat staan verkocht.

Nadat een filmpje uit een honkbalstadium viraal ging, gebeurt net hetzelfde met onderstaande beelden. Een country-concert in Ohio, Columbus waar blikjes Bud Light onaangeroerd in de frigo blijven.

https://twitter.com/EvanAKilgore/status/1662603886354366465

Als onderdeel van de voortdurende boycott heeft een YouTuber achter het kanaal Conservative Vibes nu een digitale reclamebord gesponsord om Bud Light compleet belachelijk te maken.

In een video die op 21 mei werd gepost, lichtte de YouTuber het proces toe van het ontwerpen van het reclamebord en de verschillende opties die werden overwogen voordat werd gekozen voor de uiteindelijke weergave, die humoristisch de tekst Butt Light en This butt's for you! bevatte.

Volgens de YouTuber werd de creatie van dit reclamebord deels geïnspireerd door een ander reclamebord dat verwees naar de boycotters als huilende kleine kinderen. De YouTuber besliste dan maar zelf een tegenreactie te doen.

Hij belooft om telkens één reclamebord te sponsoren voor elke 10.000 likes die zijn video ontvangt. Daarnaast verklaart hij dat hij de kosten zou dekken voor een reclamebord op Times Square in New York City als zijn video 100.000 likes zou ontvangen.

Iemand een veer in de butt kont steken, zo doe je het juist.

Reclamebord Boycott Bid light Fiasco Butt light

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken