Elk Vlaams vaccinatiecentrum krijgt eigen telefonische helpdesk

Binnenkort krijgen alle meerderjarige Vlamingen een brief in de bus met de uitnodiging voor een coronavaccin. Op de uitnodigingsbrief zijn 2 contactkanalen voorzien: de URL waar afspraken gemaakt, gewijzigd en geweigerd kunnen worden (via laatjevaccineren.be) en een lokale telefonische helpdesk.

Er is een draaiboek voorzien voor die lokale telefonische dienst verbonden aan de Vlaamse vaccinatiecentra. Binnen het centrale contactcenter voorziet de Vlaamse overheid wel een back-up voor die lokale helpdesks covid-vaccinaties. Het nummer van deze centrale helpdesk mag evenwel op geen enkele lokale informatiedrager zoals website of nieuwsbrief vermeld worden. Het dient alleen als back-up voor het eigen nummer van de helpdesk verbonden aan het vaccinatiecentrum.

De helpdeskmedewerkers moeten voorzichtig zijn met het gebruik van de medische FAQ ‘s. Zeker bij vragen over nevenwerkingen die na de vaccinatie voorvallen moeten ze naar de eigen arts van de beller doorverwijzen. De echte vraag is uiteraard of het niet beter was om een centrale helpdesk te organiseren op Vlaams niveau. Op die manier zou de informatie naar de burger ook eenvormig zijn. Nu zullen verschillende antwoorden gegeven worden afhankelijk van de lokale helpdesk.

 

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More