Een Bolleke Keuning smaakt beter met een muts

Toen ik in Antwerpen studeerde, heb ik de smaak te pakken gekregen van een Bolleke Keuning. Dus als de brouwerij een sympathiek initiatief neemt, zijn we er als de hanen, euh kippen bij, om er aandacht aan te besteden.

De brouwerij en het jonge kledinglabel KLEIR hebben immers samen een hippe muts gemaakt: ‘OepABolleke’. KLEIR ken je van truien en T-shirts met quotes in het Antwerps dialect. De muts kost twintig euro en is te koop in de winterse pop-up van de brouwerij zelf én online via de webshop van KLEIR. Per verkochte muts gaat er trouwens twee euro naar de vzw Habbekrats. Op dit moment is de rode muts uitverkocht via KLEIR, maar laat dat je er niet van weerhouden om er toch eentje te bestellen bij de brouwerij.

Het is al de tweede samenwerking met KLEIR. In 2019 hebben ze de naamsverandering van het geliefde De Koninck naar ‘Bolleke’ in de verf gezet met een eigen, limited edition trui met daarop het opschrift ZEGTMORBOLLEKE.

Na de felbegeerde trui, die trouwens in een mum van tijd was uitverkocht, is er nu dus ook een muts in dezelfde warme bordeaux tint. Die muts kreeg de Antwerpse quote ‘OepABolleke’. Tof voor ‘oep aawe aage kop’ of om cadeau te doen voor op iemand anders z’n bolleke.

Vzw Habbekrats is een organisatie die hulp biedt aan kinderen en jongeren in kwetsbare situaties door middel van ontmoeting, sport, spel, cultuur, vorming, kampen en hulpverlening.

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More