Dit is de nieuwe sociale media-app van Elon Musk en Oprah

EXCLUSIEF VOOR ABONNEES

Je vindt er bekende acteurs, muzikanten, intellectuelen en topondernemers. Clubhouse is dé nieuwe speler in het wereldje van de sociale media. En zoals bij alle beloftevolle sociale media geldt: als je er je voordeel uit wil halen ben je er maar beter snel bij.

In mei van vorig jaar hadden ze 1500 leden. Bij de ingang van 2021 waren dat er al twee miljoen. En ondertussen zitten ze ruim boven de tien miljoen actieve gebruikers. Het is duidelijk dat Clubhouse iets goed doet.

Is het dat gevoel van exclusiviteit, omdat je zonder persoonlijke uitnodiging geen lid kan worden? Of is het omdat je naar je favoriete beroemdheden kunt luisteren via een live podcast? Waarschijnlijk beide, en nog een hele rist andere redenen.

Het opvallendste aan Clubhouse is zonder twijfel het feit dat er geen foto’s of video’s aan te pas komen. In een wereld van Insta-slonzen en TikTok-tieners lijkt dat op het eerste zicht een stap terug. Maar waarschijnlijk is dat net de kracht.

Verder lezen?

Word ook abonnee en lees
alle artikels en digitale magazines

Onbeperkt toegang tot alle artikels
en digitaal archief op PNWS.be.
Stop wanneer je wil.

Eerste 3 maanden €2.99 per maand
Nadien slechts €4.99 per maand

Ben je al abonnee?
Log hier in
en krijg toegang tot alle artikels en digitale magazines.

Lees ook
Reacties
Laden...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More