Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Shop Rubrieken

De wielen van de redactie (3)

Jens Aerts - 02-04-2020

Dit is de ultieme autoselectie van jouw favoriete redactie…

‘t Is al corona wat de klok slaat tegenwoordig. Niet verwonderlijk ook, want het virus verspreidt zich als een sprintend vuurtje over onze aardkloot. Omdat er dezer dagen niet veel autonieuws te rapen valt, kijken we even in de garage van onze redacteurs.

Eerste auto:  BMW 316ti Compact (2003)

[gallery columns="1" size="full" ids="140093"]

Binnengaan voor een Mini Cooper en buiten gaan met een BMW. Laten we stellen dat ik snap waarom de verkoper van de plaatselijke dealer zonder verpinken zijn Rolex laat glanzen op het moment ik met zijn Mont Blanc-pen de bestelbon onderteken. Vijf jaar lang heeft deze BMW me met plezier van het ene naar het andere feestje doorheen het hele land gebracht. Dit overigens in tijden waar je van menig garagist als sleutelhanger een stoppentrekker meekreeg en een GPS enkel standaard zat op de bedrijfswagen van de CEO van de NASA.

Nadat ik met mijn toenmalig lief in de koffer dook, bleek die negen maanden later iets te klein en moest er uitgekeken worden naar een ruimere gezinswagen. Van een compacte hatchback ging het toen naar een BMW 320d Touring. Mijn eerste lekker vervuilende diesel waarvoor je anno 2007 zelfs nog een fiscale korting kreeg omdat hij zo 'milieuvriendelijk' was. Wie was onze Federale minister van Mobiliteit? Hij heeft de dag van vandaag sowieso mijn stem!  (Een foto van mijn eerste auto heb ik helaas niet meer teruggevonden, maar deze configuratie op het wereld wijde web leunt er wel heel dichtbij)

 

Huidige auto: BMW 420d Gran Coupé (2018)

[gallery columns="1" size="full" ids="140091"]

Deze toch wel sportieve coupé is anno 2020 de zesde BMW in rij en kwam een rijdend tankstation van een BMW X5 vervangen en neen, ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Het verbruik daalde met de helft en vadertje staat pleegt nu met zijn verkeersbelasting jaarlijks geen hold-up meer op mijn portefeuille. Al moet ik wel toegeven dat, mocht de X5 zijn elektronica het niet had begeven, ik dit allemaal nog met plezier had betaald. 

Mijn absolute droom: Bugatti Chiron Sport 

[gallery columns="1" size="full" ids="140092"]

Een wel erg moeilijke vraag. Uiteraard zeggen we niet neen tegen een Audi R8, Lamborghini Huracán of McLaren 720s, stuk voor stuk heerlijk materiaal dat ik als bevoorrecht gelukzak mocht laten kennismaken met mijn rechtervoet, maar als het zou zijn om dagelijks mee rond te snorren, kies ik resoluut voor een Porsche 911 (992) Carrera 4S. Een wagen die ik onlangs voor een maandje heb meegekregen en waarop ik nog steeds smoorverliefd ben.

Toch, mocht ik nu echt alle geld van de wereld hebben, mag het niet iets exclusiever, iets exotischer, iets sneller en een pak duurder zijn. Op het laatste autosalon zag ik deze Bugatti Chiron Sport en in deze uitvoering mogen ze hem gerust thuis komen afleveren. 1500 raspaardjes uit een 8.0 liter W16, in 2,5 seconden van 0 naar 100km/u en een topsnelheid van 420 km/u. Iemand 2.500.000 (exclusief btw, opties en BIV) over? 

 

Porsche Bmw Bugatti

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken