Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Shop Rubrieken

Coca-Cola vraagt in diversiteitstraining om niet zo verdomd blank te zijn

Gert B. - 25-02-2021

Ai ai, de concurrentie van de frisdrankengigant Coca-Cola wrijven al in hun handjes vanwege het leedvermaak.

Een blikje cola mag dan wel liefst zes zeer witte suikerklontjes bevatten, toch doen ze hun best om deze vieze kleur te vermijden. Want wit oftewel blank zijn, komt neer op onderdrukking, arrogantie en alwetendheid. Althans, als we de beelden van een uitgelekte presentatie op het LinkedIn Learning-platform van het bedrijf mogen geloven.

Onderstaande screenshots van de presentatie werden door een anonieme deelnemer van de cursus doorgestuurd naar de Amerikaanse Karlyn Borysenko, een fervente activiste tegen de huidige woke-cultuur die er heerst in onze maatschappij.

Nadat ze de screenshots deelde in een tweet, ging de bal aan het rollen. Tienduizenden retweets en oproepen om Coca-Cola te boycotten.

 “Try to be less white” (vertaald: ‘probeer minder blank te zijn/doen’), luidt de titel van de presentatie onder leiding van Robin DiAngelo.

De dia's gaan verder met volgende boodschappen: "Minder wit zijn betekent: wees minder arrogant, minder zelfverzekerd, minder verdedigend, bescheidener, luister, geloof, neem afscheid van ongevoeligheid en breek met witte solidariteit."

Volgens The New York Post wordt in de training ook uitgelegd dat witte mensen in de Westerse wereld al op 3- of 4-jarige leeftijd al begrijpen dat het beter is om wit te zijn en dat het witte superioriteitsgevoel er dus al vanaf jonge leeftijd ingebakken zit.

De uitgelekte beelden hebben nu het omgekeerde effect bereikt: meer verdeeldheid en omgekeerd racisme. 

Coca-Cola heeft ondertussen al zelf een statement naar buiten gebracht waarin wordt beweerd dat de training bedoeld was om een meer inclusieve werkplek te creëren voor de werknemers en dat het geen verplicht onderdeel was voor de werknemers.

"Wacht, stop. Wie zegt dat we terug moeten naar normaal?" Euhm...jullie alvast niet, Coca-Cola.

https://twitter.com/DrKarlynB/status/1362774562769879044

Coca-cola Racisme Wit Blank

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken