Inloggen

Log in of maak je account aan.

Wachtwoord vergeten? Registreren
Registreren
Wachtwoord vergeten

Wachtwoord vergeten? Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt een link via e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Registreren
Start Magazines Zoeken Shop Rubrieken

Club Med: luxe wordt alsmaar belangrijker

- 23-02-2020

Club Med richt zich steeds meer op het hogere marktsegment. Negen op de tien resorts wereldwijd zijn dan ook luxebestemmingen. Driekwart van de Belgische klanten en 91% van de internationale klanten koos vorig jaar voor zo’n luxedorp, of 8% meer dan in 2018. In 2004 was “maar” een kwart van de vakantieresorts premium, in 2010 was dat al de helft en nu dus bijna 90%.

Club Med is ook van plan om de Europese resorts te herontwikkelen, en mee te denken met milieubewuste klanten die met de trein op vakantie willen gaan.

Met een aandeel van 26% vormen de Fransen nog altijd het belangrijkste clientele voor Club Med, gevolgd door de Amerikanen en de Belgen (6%). De omzet in de Benelux kende de afgelopen drie jaar een groei, en tegen volgend jaar wil men op Benelux-niveau een 100.000 klanten tellen.

Verdere internationalisering is sowieso één van de hoofddoelen van Club Med, in 1950 opgericht door de Fransman Gilbert Trigano en Gérard Blitz, de zoon van een Antwerpse diamantair. Destijds gestart met resorts (vooral) aan de Middellandse Zee, is Club Med anno 2020 aanwezig op de 5 continenten.

Uit een onderzoek naar de tendenzen in het wintertoerisme blijkt ook dat 80% van Belgische vakantiegangers naar de bergen trekt om te skiën, maar dat 46% van deze groep ook van wellness-activiteiten wil genieten en 46% gastronomie en wijn aangeeft als bijkomende motivatie.

Tevens is 52% van alle reizigers bereid om het reisgedrag te wijzigen als dat betekent dat ze duurzamer op vakantie gaan. 72% zoekt authentieke ervaringen waarmee ze in aanraking komen met de oorspronkelijke, lokale cultuur.

Met het gloednieuwe Eco Chic Resort “Michès Playa Esmeralda” aan de noordkust van de Dominicaanse Republiek nam Club Med onlangs een eerste Exclusive Collection Resort in Amerika in gebruik. Het nieuwe resort is ook een toonbeeld van hoe Club Med duurzaam ondernemen interpreteert. Zo sponsort Club Med In samenwerking met de vereniging “World Vision” een opleidingsprogramma voor jongeren uit de regio. Daarnaast wordt er ook nauw samengewerkt met boeren uit de buurt, en dan voornamelijk naar koffie en chocolade toe.

Bij de bouw van het resort werden er ook meer dan 2.000 palmbomen zorgvuldig verplant dankzij een uitgebreid conservatieprogramma. Bovendien groeien er momenteel zo’n 30.000 jonge plantjes in een aparte boomkwekerij. Of hoe ook Club Med duurzaamheid hoog in het vaandel draagt.  

 

 

 

 

Reacties

Resterende karakters 500
Nieuwsbrief Mis nooit meer het laatste nieuws, exclusieve aanbiedingen en boeiende verhalen van P-magazine! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte.
Zoeken